استراتژی تولید محتوا
- علی خلیلی
- 3 ماه پیش
- مقالههای کوچها
- 2 دیدگاه
- 253
ببخشید قطار این کسب و کار کجا میره؟
استراتژی در لغت نامه به راهبرد معنی شده حالا اگر هر کسب وکار رو تشبیه کنیم به قطار باید یک راهبردی براش تعریف کنیم تا در مسیر و ریل درست قرار بگیره .
من استراتژی رو به همون ریل گذاری تشبیه میکنم که کمک می کنه در کوتاهترین زمان به مقصد مشخص برسیم وگرنه بدون ریل یا نبود مسیر مشخص ممکناست به بیراهه بریم.
در کنار استراتژیهای مارکتینگ و برندینگ ، استراتژی محتوا هم نقش پررنگی دارد.
بدون استراتژی محتوا ترجمه دیگر استراتژیها هم امکان ندارد و ممکن است حتی خلاقیت هم به تنهایی نتونه مارو به مقصد برسونه.
حالا وقتی به یک استراتژی صحیح محتوایی برسیم وقت اینه که با ایده پردازی صحیح و خلاق بتونیم محتوایی بسازیم که مسیر حرکتمون رو به سمت مقصد زیبا تر و جذاب تر بکنه و حتی کوتاه تر .
یکی از کارهایی که من انجام میدم همین ایده پردازی هست که اتفاقا خیلی هم خوب از پسش معمولا بر میام
اگر بخوام مثال یکی از کارهایی که برای خودم جذابیت داره رو بزنم ،کاری بود که برای محتوای اینستاگرام یه تولیدی میوه خشک انجام دادیم .
استراتژی محتوا رو روی داستان سرایی بنا کردیم و ایده شهر میوه ها از دلش خلق شد .
حالا در شهر میوه ها هر میوه ای هم یک اسم داشت هم یک نقش . در واقع از تکنیک جان بخشی به اشیاء استفاده کردیم و شد یک شهر میوه ی پر قصه که حالا بابای شهر انبه بود و مامان انار ، قصهگوی شهر قهوه و سیب هم کشاورز زحمت کشی که اسمش شد جان اپل!
زهرا اکبری