8 روشی که یک کوچ زندگی می‌تواند به شما کمک کند تا به رویاهایتان برسید

8 روشی که یک کوچ زندگی می‌تواند به شما کمک کند تا به رویاهایتان برسید

8 روشی که یک کوچ زندگی می‌تواند به شما کمک کند تا به رویاهایتان برسید

 

برخی از موفق‌ترین افراد جهان از یک کوچ زندگی استفاده کرده‌اند: اپرا. لئوناردو دیکاپریو. خود «تونی رابینز » کوچ بسیاری دیگر از افراد مشهور، کارآفرینان و رهبران جهان بوده است. هر فرد اصلی در C-suite یا در رختکن حرفه‌ای می‌داند که حمایت مشاوران سطح بالا برای موفقیت کاملاً ضروری است.

انتخاب مشورت خواهی از یک کوچ زندگی یک تصمیم مهم است. ممکن است در مورد قابلیت‌های مختلف آن‌ها شنیده باشید و از خود پرسیده باشید که آیا باید از یک کوچ زندگی برای کمک به وضعیت خود استفاده کنید؟ در اینجا چندراه برای تشخیص اینکه آیا به کوچ نیاز دارید یا خیر وجود دارد.

 

1- شما احساس گم‌شدن می‌کنید

آیا 10 سال خارج از مدرسه و دانشگاه همچنان به دنبال یافتن مسیر شغلی خود هستید؟ آیا در محل کار یا رابطه خود احساس عدم رضایت می‌کنید؟ در مورد کاری که می‌خواهید انجام دهید مطمئن نیستید، آیا فکر می‌کنید این همان کاری نیست که می‌خواستید در حال حاضر انجام دهید؟

احساس گم‌شدن اغلب افراد را به این فکر می‌اندازد که "آیا باید یک کوچ زندگی بگیرم؟" تو تنها نیستی. احتمالاً زمان آن رسیده است که یک کوچ زندگی پیدا کنید که به شما کمک کند تا ارزش‌های خود را روشن کنید تا بتوانید اهداف معناداری برای خود تعیین کنید و یک برنامه عملی ایجاد کنید.

گاهی اوقات، برای رسیدن به سطح بعدی فقط به کمک نیاز دارید. پیشرفت مساوی است با شادی است و یک کوچ می‌تواند به شما کمک کند تا در زمینه‌های مهم زندگی خود نتایج بهتری بگیرید و پیشرفت کنید. درحالی‌که موفقیت مستلزم کار، فداکاری و زمان است، یک کوچ نه‌تنها به شما در تعیین اهداف و ایجاد یک برنامه عمل کمک می‌کند، بلکه به‌طور مداوم یک نکته، ابزار یا استراتژی حمایتی را در حین پیشرفت ارائه می‌دهد. دوستان و خانواده می‌توانند مشاوره ارائه دهند و به صحبت‌های شما گوش دهند. اما اگر می‌خواهید به روشی صادقانه تعیین کنید که واقعاً چه چیزی برای شما مهم است و یک برنامه استراتژیک برای حرکت روبه‌جلو داشته باشید، به یک کوچ زندگی نیاز دارید.

 

2- ترس شمارا از پیشرفت عقب نگه‌داشته است

هر کس هرازگاهی با چالش‌های زندگی خود مرعوب می‌شود. حتی ریچارد برانسون از سخنرانی در جمع می‌ترسید. تفاوت در این است که افراد موفق می‌دانند چگونه قدرت درونی خود را بیابند و به‌جای اینکه جلوی آن‌ها را بگیرند، از این ترس برای رشد به‌عنوان یک شخص استفاده کنند. اگر در غلبه بر ترس‌های خود مشکل‌دارید، به یک کوچ زندگی نیاز دارید.

یک کوچ می‌تواند به شما کمک کند ترس‌های خود را نام ببرید، برای رویارویی با آن‌ها اقدام کنید و یاد بگیرید که چگونه از آن‌ها به‌عنوان نیرویی برای موفقیت استفاده کنید. یک کوچ همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا طرز فکرتان را درباره ترس‌هایتان امروز تغییر دهید و دیدگاهتان را طوری تغییر دهید که به‌جای تمرکز بر باورهای محدودکننده، بر روی ویژگی‌های مثبت خود تأکید کنید.

 

3- فکر می‌کنید به‌اندازه کافی خوب نیستید

ترس اغلب محصول باورهای محدودکننده ماست. چه تصورات نادرستی در مورد خوددارید؟ آیا به‌طور مداوم به خود می‌گویید که برای رسیدن به اهداف خود به‌اندازه کافی خوب نیستید؟ همه ما زخم‌های جنگی داریم، اما برخی از ما در رها کردن تجربیات گذشته که ما را از حرکت روبه‌جلو در زندگی و رسیدن به اهدافمان محدود می‌کنند و مانع می‌شوند، مشکل‌داریم.

 

نگه‌داشتن خاطرات و احساسات وحشتناک هم طاقت‌فرسا است و هم نتیجه معکوس دارد و یک کوچ زندگی می‌تواند به شما کمک کند تا باورها و ایده‌های قدیمی خود را به‌گونه‌ای پردازش کنید که به شما امکان می‌دهد به‌جای تمرکز برگذشته، از الگوهای غیرم ولد گذشته کارکنید، کارهای بیشتری انجام دهید و به جلو حرکت کنید.

4- عادات خودویرانگر دارید

بسیاری از ما موفقیت خود را خراب می‌کنیم - و گاهی اوقات حتی آن را نمی‌شناسیم. ما اغلب دو گام به جلو و سه قدم به عقب برمی‌داریم: تغذیه سالم در طول هفته و پرخوری در آخر هفته‌ها، یا اجازه بدتر شدن رابطه به دلیل حسادت یا ناامنی، نوشیدن بیش‌ازحد، صرف زمان زیاد در شبکه‌های اجتماعی.

این‌ها همه راه‌هایی هستند که ما زمان را تلف می‌کنیم و خودمان وزندگی‌مان را خراب می‌کنیم - و این‌ها همه می‌توانند نشانه‌هایی باشند که شما به یک کوچ زندگی نیاز دارید. یک کوچ زندگی می‌تواند به شما کمک کند تصمیمات بهتری بگیرید و عادت‌های خودویرانگر را کنار بگذارید. اگر واقعاً آماده بیرون آمدن از الگوهای قدیمی هستید، یک کوچ زندگی می‌تواند به شما کمک کند تا بر موانع غلبه کنید و به رشد جدیدی دست‌یابید.

 

5- شما می‌خواهید قاطع‌تر باشید

برای اینکه بدانید آیا به کوچ زندگی نیاز دارید یا نه؟ بهتر است به وضعیت فعلی خود در زندگی حرفه‌ای یا شخصی خود فکر کنید. آیا احساس می‌کنید که فرصت‌ها را ازدست‌داده‌اید زیرا می‌ترسید اقدامی انجام دهید؟

اگر اعتمادبه‌نفس شما در حدی نیست که باید باشد یا در ترسیم یک مسیر مشکل‌دارید زیرابه مشکلات خود نزدیک هستید و نمی‌توانید مراحل بعدی را ببینید، یک کوچ زندگی می‌تواند به شما کمک کند تا به‌وضوح راه را پیدا کنید و شمارا به مسیری فعال‌تر راهنمایی کند.

بسیاری از "باید"هایی که هرروز با آن‌ها روبرو می‌شوید می‌توانند قضاوت شمارا مخدوش کنند و این وظیفه یک کوچ زندگی است که درک آنچه واقعاً می‌خواهید را آسان‌تر کند و به شما کمک کند تا بفهمید چگونه آن را به دست آورید. او همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا خطرات را زیرکانه ارزیابی کنید و خود را عاقل نشان دهید، که اعتمادبه‌نفس شمارا با تمرین چنین مهارت‌های مهم زندگی افزایش می‌دهد.

 

6- نمی‌توانید تمرکز کنید

شما یک هدف‌دارید، مانند راه‌اندازی یک تجارت عالی! اما برای رسیدن به رؤیاهایتان به چیزی فراتر از یک هدف نیاز دارید. شما به یک دید روشن و انرژی متمرکز نیاز دارید تا بتوانید آن دید را به واقعیت تبدیل کنید. یک کوچ زندگی متخصصی است که می‌تواند به شما کمک کند تا اهداف خود را به‌وضوح تعیین کنید. از طریق هدف‌گذاری جامع و بررسی عملیات فعلی‌تان، یک کوچ زندگی به شما کمک می‌کند تا آنچه را که واقعاً می‌خواهید انجام دهید و تلاش‌هایی را که به هدف شما کمک نمی‌کند را از زندگی‌تان کاهش دهید.

اگر تدوین یک هدف واضح مشکل شما نیست، اما ایجاد یک برنامه عملی برای اجرای آن سخت است، کوچ نتایج می‌تواند در این راستا به شما کمک کند. یک کوچ برای دانستن استراتژی‌های اثبات‌شده برای موفقیت و چارچوب‌هایی که به نتیجه می‌رسند آموزش‌دیده است. کوچ‌ها ازجمله تونی رابینز از این روش‌ها در زندگی خود برای رسیدن به موفقیت استفاده کرده است. اجازه ندهید ایده شما به دلیل عدم سازمان‌دهی از بین برود!

 

7- شما به مدیریت زمان بهتری نیاز دارید

کسانی که وقت خود را هدر داده‌اند همیشه از خود می‌پرسند، "آیا به کوچ زندگی نیاز دارم؟" شما می‌دانید که به تعویق انداختن کاری که امروز باید انجام دهید به فردا شمارا به‌جایی نمی‌رساند، اما گاهی اوقات برای ادامه کار به کمک نیاز دارید. یک کوچ زندگی می‌تواند به شما کمک کند تا از این الگوهای معکوس عبور کنید. آن‌ها مهارت‌های باارزش مدیریت زمان را به شما آموزش می‌دهند، مانند کوتاه کردن و نحوه ایجاد اهداف زمانی.

اگر در تلاش برای رسیدن به اهدافتان زمان یا منابعی برای تلف کردن ندارید، یک کوچ زندگی می‌تواند به شما کمک کند با یافتن راه‌حل‌هایی برای هدفتان یا چالش‌هایی که با آن‌ها روبرو هستید، سریع‌تر و بهتر به آن دست‌یابید و به شما کمک می‌کند سریع‌تر به پایان بازی خود برسید. یک کوچ زندگی به شما نشان می‌دهد که برای رسیدن به آنچه می‌خواهید به منابع بیشتری نیاز ندارید، بلکه باید تدبیر خود را به حداکثر برسانید.

 

8- شما با یک انتقال بزرگ روبرو هستید

اگر می‌خواهید شغل خود را تغییر دهید، به یک شهر جدید نقل‌مکان کنید یا از یک رابطه خارج شوید، به یک کوچ زندگی نیاز دارید. شما نمی‌خواهید خانواده و دوستان خود را با بحث در مورد تغییرات آینده زندگی خود از دست بدهید، و می‌خواهید انتقال خود را تا آنجا که می‌توانید آسان کنید. شما همچنین می‌خواهید فصل‌های جدیدی را در زندگی‌تان با شرایط خودتان شروع کنید، اما اگر نمی‌دانید آن‌ها چیست، برای روشن کردن آن‌ها به کمک نیاز دارید.

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات زندگی که باعث می‌شود مردم فکر کنند «من به یک کوچ زندگی نیاز دارم»، تغییر شغل یا جاه‌طلبی‌های شغلی بالا است. اگر آماده جهش به یک شغل یا حرفه جدید هستید، یک کوچ زندگی می‌تواند به شما اعتمادبه‌نفس لازم برای انجام این کار را بدهد. اگر پول بیشتری در ذهن شماست و مطمئن نیستید که چگونه آن را به دست آورید، یک کوچ زندگی می‌تواند به شما کمک کند تا با شناسایی نقاط قوت خود که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید یا فرصت‌هایی که موردتوجه قرار نگرفته‌اند، راه‌هایی برای کسب درآمد بیشتر پیدا کنید.

اگر هر یک از این مسائل در حال حاضر یادآور زندگی شما هستند، ممکن است به یک کوچ زندگی نیاز داشته باشید. کوچ نه‌تنها می‌تواند به شما کمک کند تا آنچه را که واقعاً می‌خواهید شناسایی کنید، بلکه یک برنامه شخصی ایجاد می‌کند تا به شما کمک کند به موفقیت برسید.

 

کوچ‌های زندگی متخصصان آموزش‌دیده‌ای هستند که بیش از 250 ساعت آموزش می‌بینند. به کوچ‌ها همان روش‌هایی آموزش داده می‌شود که کوچ‌های موفق دنیا برای دستیابی به موفقیت‌های عظیم در زندگی و کار خود استفاده می‌کردند و اکنون، شما می‌توانید به این استراتژی‌ها نیز دسترسی داشته باشید. وقت آن است که دیگر فکر نکنید که آیا به یک کوچ زندگی نیاز دارید یا خیر و شروع به اقدام کنید.

 

 

  • صابر بخشی ( لایف کوچ، مربی مهارت‌های زندگی و مدرس دانشگاه )
  • "برمدار رشد" رو میتونی در تلگرام ، بله ، اینستا و ویرگول با این آی دی میتونی پیدا کنی:
  • @barmadareroshd

 

نظرات کاربران

ارسال نظر
علی اکبر  اسداللهی
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید