هیاهوی صنعت کوچینگ در متاورس
- 2 سال پیش
- مقالههای کوچها
- 8 دیدگاه
- 411
نوآوریهای تکنولوژیک در حال متحول کردن هر گوشه از جهان است. صنعت کوچینگ نیز دستنخورده باقی نمانده است. ممکن است تعجب کنید که جدا از اینکه کوچینگ بهصورت آنلاین ارائه میشود، چگونه صنعت کوچینگ میتواند بیشتر دیجیتالی شود؟ به کوچینگ در متاورس خوش آمدید. طبق آخرین صحبتهای کوچینگ در متاورس، بهزودی به یک امر عادی تبدیل خواهد شد. کوچینگ متاورس در حال ایجاد موجی در سراسر جامعه کوچینگ جهانی است. بیایید کشف کنیم که چه چیزی در مورد کوچینگ در متاورس بسیار هیجانانگیز است.
تعریف متاورس و ارتباط با صنعت کوچینگ
اگر مطمئن نیستید که "متاورس" به چه معناست، آن را بهعنوان یک واقعیت مجازی یا دنیای موجود در دنیای دیجیتال در نظر بگیرید. عناصری در متاورس وجود دارد که ویژگیها یا تجربیات خاصی از دنیای فیزیکی را تقلید میکنند که در یک متاورس، میتوانید آواتار دیجیتالی خود را انتخاب کنید، با شخصیتهای دیگر تعامل داشته باشید و فضاها و ابعاد جدیدی را کشف کنید. اگر با بازیهای واقعیت مجازی آشنایی داشته باشید، ممکن است درک این مفهوم آسانتر باشد. وقتی در متاورس هستید، بهطور موازی واقعیت دنیای دیجیتالی دیگری را تجربه میکنید.
رابطه کوچینگ با متاورس
کوچینگ در متاورس کمکم محبوبیت پیدا میکند و به این معنی است که جلسات بر روی پلتفرم متاورس انجام میشود. درست مانند انجام جلسات فیزیکی یا از طریق پلتفرمهای ویدیویی ارائه میشوند و درواقع جلسات کوچینگ در متاورس مستلزم تغییر به واقعیت مجازی برای آموزش است. هم کوچ و هم کوچی هر دو با آواتار خود وارد سیستم میشوند و در متاورس باهم تعامل دارند.
آیا متاورس میتواند تجربه بهبودیافتهای را برای کوچها و مشتریان فراهم کند؟
طبیعی است که تعجب کنیم که چرا وقتی پلتفرمهای ارتباطی دیگری از قبل وجود دارد، باید به فرا جهان (web -3) روی آورد. صنعت کوچینگ در متاورس جذابیت زیادی دارد. در اینجا به این میپردازیم که چرا کوچینگ در متاورس اینهمه سروصدا ایجاد میکند:
بدین دلیل که فضای زیادی برای انعطافپذیری و بیان خلاقانه وجود دارد. شما میتوانید آواتارهای خود را طراحی و یا تغییر دهید و ازآنجاییکه متاورس یک واقعیت مجازی است، قطع ارتباط از حواسپرتیهای دنیای فیزیکی میتواند مثمر ثمر باشد. شما میتوانید فضای آرامش بخشی را برای مشتری خود در متاورس طراحی کنید و رابطه کوچ و کوچی را به سطح دیگری ببرید.
شما میتوانید به کوچیهای خود اجازه دهید تا با متاورس تعامل داشته باشند و همچنین میتوانید موقعیتها یا فضاهایی را تنظیم کنید و از آواتار کوچی خود بخواهید که پاسخ دهد، و این میتواند تعامل خوبی در جلسات باشد.
متاورس همچنین برای رشد جامعه کوچیهای شما بسیار مفید است. همچنین کوچیهای شما میتوانند در متاورس با یکدیگر تعامل داشته باشند. علاوه بر آن نیز میتوانید فضاهای VIP، مراحل جلسه یا اشیاء مجازی ایجاد کنید تا تجربه کوچی را تقویت کنید.
در اینجا پنج روشی وجود دارد که کوچها، مشاوران، رهبران مبتنی بر خدمات و تأثیرگذاران میتوانند بهدرستی وارد آن شوند.
۱- وبینارها و مستر کلاسها
در حال حاضر، ما به فناوریهایی مانند WebinarJam یا GotoWebinar برای میزبانی رویدادهای زنده متکی هستیم. تصور کنید بتوانید در فضای مجازی برند خود را با موضوعات کوچینگی خود مرتبط کنید و یا همچنین شما میتوانید فرآیند و چارچوبهای خود را به اشتراک بگذارید و آنها را در برنامهها و یا دورههای خود را برای عرضه در فرآیند فروش خود در صنعت کوچینگ بکار بگیرید.
۲- صحنههای نمایش مجازی
بهطورمعمول، همه در زوم یا در گروههای فیسبوک جمع میشوند و از طریق بخش نظرات با افراد دیگر ارتباط برقرار میکنند. و گوش فرا میدهند. اگر میدانید چگونه این کار را انجام دهید، بخش نظرات روشن میشود. تصور کنید شرکتکنندگان شما با یک NFT (توکن غیرقابل تعویض) از مجموعه شما به رویداد شما در متاورس دسترسی داشته باشند و به آنها اجازه دسترسی به رویداد را بدهید، اما بدانید که راههای بینهایتی برای کسب درآمد تنها با این مسیر وجود دارد. شما قادر خواهید بود به مخاطبان خود قدرت دهید، با آنها درگیر شوید و پیشنهادهای خود را از مرحله مجازی بهصورت بلادرنگ به فروش برسانید.
۳- محیطهای فروش در کوچینگ متاورس
محیطهای فروش را تصور کنید که در آن آواتار خود را لباس میپوشانید و وارد دفتر مجازی خود میشوید. کوچی شما وارد میشود و آنها خود را در یک ارائه بصری مییابند. این امر جلسات کشف و استراتژی را به سطح کاملاً جدیدی میبرد.
۴- جلسات کوچینگ و روزهای VIP
هنگامیکه کوچی خود را ثبتنام کردید، اکنون میتوانید آنها را به یک محیط مجازی دعوت کنید تا متد کوچینگ شما را دریافت کند. بهجای ارسال کد ورود به اتاق زوم، آنها میتوانند با آواتار خود در فضای مجازی شما حضور یابند و هرگونه اسناد یا آموزشی را که برنامهریزی کردهاید مشاهده کنند.
۵- جلسات خصوصی مستر مایند
این گزینه برای مواردی است که شما به چهارچوب تخصصی خود تسلط داشتهاید و نتیجه گرفتهاید. ممکن است به جلسات مستر مایندی فکر کنید (و یا اینکه از قبل جلسات مسترمایندی را رهبری میکنید) که به مشتریان شما کمک میکند تا نتایج خود را به سطح بعدی برسانند. در جلسات مسترمایند خود، میتوانید ارزشی را اضافه کنید که اعضای شما میتوانند در رویدادهای مجازی سالانه، ماهانه و حتی سهماهه با شما و هر کوچ دیگری برای ارائه تجربیات تحولآفرین شرکت کنند.
نتیجهگیری
همانطور که عنوان شد، صنعت کوچینگ در متاورس چیزی کاملاً جدید است. و اظهارنظرهای بسیاری در پیش روست. واقعیت مجازی و آواتارها، بههرحال، رفتار یا پاسخهای کوچی را بهدرستی نشان نمیدهند. جلسات کوچینگ تا حد زیادی به تعامل شخصی بستگی دارد، و اینکه تا چه حد رفتن در متاورس میتواند موفقیتآمیز باشد که در حال حاضر کاملاً مشخص نیست و مطمئناً بدیعی است و پتانسیل فوقالعادهای دارد. شما میتوانید جوانب مثبت و منفی را بسنجید، آن را آزمایش کنید و به مفهوم آن کمک کنید. اکثر برنامههای کوچینگ و مسترمایند شامل یک فضای خصوصی هستند که در آن اعضا میتوانند ایدههای خود را به اشتراک بگذارند و سؤال بپرسند. همه سازندگان دورههای موفق متوجه میشوند که وقتی جامعه آنها در حال پیشرفت است، برنامه آنها نیز پیشرفت میکند. این شامل ارتباطات ویژه و عمیقتری در بین کوچی ایجاد میکند که واقعاً به فضای حمایتی منجر میشود. کوچینگ متاورس از منظر فناوری هیجانانگیز است. اینکه چگونه میتوان از این برای کمک به افراد برای به حداکثر رساندن پتانسیل خود استفاده کرد، هیجانانگیزتر است.
نویسنده: سرکار خانم لیلا شجاعی از دانش پذیران دوره چهارم تربیت کوچ حرفهای کسب و کار ویدان