شاخص بودن در بازار و مدیریت فروش میلیاردی
- سروش پرچمی
- 2 سال پیش
- مقالههای کوچها
- 8 دیدگاه
- 563
شاخص بودن در بازار و مدیریت فروش میلیاردی
نویسنده
سروش پرچمی برجوئی راکی *
مقدمه:
شاید یکی از دغدغه های امروز جوانان و افراد راه اندازی کسب وکار،کسب درآمد و همچنین موفقیت در حوزه کاری باشد، در این مقاله به اهمیت فروشندگی و چگونگی موفقیت در حوزه فروش و توسعه آن خواهیم پرداخت.
همچنین بیان خواهیم کرد که فروشندگی در هر حوزه ای چه جزء و چه کل رمز موفقیت افراد خواهد بود، با فروشندگی و توسعه مهارت های فروش می توانید در زندگی شخصی، اجتماعی و اقتصادی و فعالیت های کاری متعدد توانمندی های با لقوه ای برای خود به ارمغان بیاورید که این توانایی های کاربردی در تمامی حوزه ها به شما کمک خواهد کرد و در نهایت پس از معرفی بازار و تقویت آن به حوزه مدیریت کلی فروش و بازاریابی جهت ایجاد یک سیستم قوی فروش خواهیم پرداخت.
بخش اول: بازار و شرایط عملکرد
تعریف بازار: به طور کلی مکانی را که 2 یا چند نفر در حال تبادل کالا،اطلاعات و خدمات هستند را بازار گویند.
بازار انواع مختلفی دارد که اینجا به اختصار نام می بریم:
1-بازاز فیزیکی
2-بازار غیر فیزیکی یا مجازی
3-بازار حراج یا مزایده
4-بازار سیاه
5-بازار سهام
6-بازار مالی
7- بازار ارز
که در این مقاله تمرکز بیشتر بر روی بازار فروش کالا و خدمات تولیدی شرکت ها ،کارخانجات و خدمات خاص میباشد.
فروش در بازار:
همانطور که می دانیم بارزترین موفقیت در بازار،فروش خوب و پر سود و بازده است به همین دلیل کارخانجات ،تولید کننده ها و کسانی که در حوزه خدمات و بازار فعالیت دارند با داشتن فروش خوب دائما در حال توسعه و پیشرفت بوده و هستند.
کارخانجات بسیار بزرگی با سرمایه گذاری های سنگین که به دلیل عدم موفقیت در فروش محکوم به تعطیلی و شکست شده اند ، با توجه به اهمیت موضوع به روش های بارزی که به موفقیت در فروش قطعا کمک خواهند کرد می پردازیم.( فرض بر این است که تولید کننده محصول را تولید و ما عاملیت فروش هستیم پس فقط رسالت فروش داریم و در نهایت یک مدیر فروش از فروشگاه بزرگ خواهید شد.)
1-انتخاب بازار و نوع محصول: شاید بزرگترین و اولین قدم برای هر فرد انتخاب صحیح اولیه باشد، تخصص و علاقه رمز موفقیت شما را در آن بازار به همراه خواهد داشت، عاملیت فروش محصولاتی را انتخاب کنید یا در آن حوزه فعالیت نمایید که نیاز مشتری ، میزان نیاز به آن محصول و کیفیت آن را بررسی کرده باشید تا بتوانید در تمامی ابعاد حتی در حد تولید کننده از آن محصول اطلاعات بدهید و از آن دفاع کنید.
ایجاد ارتباط موثر با تولید کننده محصولات:
تولید کننده می بایست شما را به عنوان یک متخصص در حوزه فروش بشناسد تا بتواند هم به شما اعتماد کند و هم اینکه حضور شما در مقابل او جذابیت داشته باشد، خود را طوری پرزنت کنید که با حضور و ورود شما در بازار کمک زیادی به آن کارخانه حتی در حد افزایش تولید شود و در راستای آن تلاش بسیار را به کار گیرید، اگر ارتباط این چنین پیدا کنید و محصول خود را با دستور العمل ذکر شده انتخاب کنید حالا شما پله اول سر سخت تبدیل شدن به یک فروشنده حر فه ای را طی کرده اید و همچنین اعتبار لازم را خواهید داشت. لازم به ذکر است که ممکن است این ارتباط در آن واحد با چند کارخانه و چند محصول وجود داشته باشد.
2- نحوه ورود به بازار فروش و توسعه آن:
در این بخش به مواردی می پردازیم که می تواند به شما در امر فروش ابتدایی و نهایت توسعه مهارت های فروش و فروش میلیاردی کمک کند ، موارد مذکور را در 7 بخش پر اهمیت دسته بندی کرده و توضیح خواهیم داد.
1-ایجاد شخصیتی متخصص و با نظم در این حوزه:
برای حضور در یک بازار به صورت فعال باید خود را به عنوان شخصی متخصص و قابل اعتماد به خریداران و حتی همکاران خود معرفی کنید، زیرا یک شخص متخصص در هر حوزه ای همیشه قابل اعتماد تر و جذاب تر خواهد بود و افراد دائما سعی دارند برای اینکه بهترین تصمیم و سودآوری را داشته باشند در کنار این اشخاص قرار گیرند.
2- استفاده از فروش تلفنی :
یکی از پر کاربردترین وکم هزینه ترین روش های ارتباطی و جذب مشتری، فروش از طریق تلفن و ایجاد ارتباط و پرزنت فروش خواهد بود. سرعت ارتباط و میزان ارتباط با این روش بسیار بالا و پر بازده است.
3-فروش به دوستان قدیمی و فروش از طریق ارتباطات گذشته:
برای شروع فعالیت و استارت فروش می توانید از نزدیکان، دوستان و اشخاصی که در گذشته با آن ها در ارتباط بوده اید شروع کنید، در این باره قدرت ارتباط را درک خواهید کرد و همچنین حفظ هر کسب وکاری به فروش آن کسب وکار بر می گردد که می بایستی از هر طریقی آن را تقویت نمود که شاید بهترین روش از طریق روابط گذشته باشد.
4-ایجاد ارتباط موثر ودائم با افراد و معرفی خود و محصولات:
برای اینکه یک فروشنده فوق العاده باشیم باید این را ملکه ذهن کنیم که می بایستی هر روز ما از روز گذشته پر ارتباط تر باشد و هر روز در تلاش باشیم که از طرق مختلف از قبیل تلفن، جلسات و فضای مجازی به معرفی کسب وکار خود و توانایی های بالقوه آن بپردازیم.
5-شرکت در مجامع و نمایشگاه های حوزه خود:
قطعا حضور شما در مجامع تخصصی و نمایشگاه های مربوط قدرت ارتباطات و نمایش خدمات شما را چند برابر خواهد نمود و شما در بین شاخص های آن صنعت قرار خواهید گرفت که در پی آن دوستی ها و صمیمیت هایی خواهد بود که شما را تقویت خواهد نمود.
6- ایجاد ارتباط و دوستی صمیمانه با افراد صاحب نام در بازار:
یکی دیگر از روابطی که به شما در کسب وکارتان کمک زیادی خواهد کرد ارتباط و دوستی با افراد صاحب نام و صاحب برند در حوزه کاری خودتان است، قطعا رهنمود ها و تجربه های این اشخاص سرعت رشد شما را چندین برابر خواهد نمود.
7- شروع به ارزش آفرینی و استفاده از تکنیک ارزش پیشنهادی:
شاید بتوان گفت یکی از کار هایی که می تواند رشد وتوجه به شما را به حد عالی برساند توجه به سود مشتری و یا طرف مقابل است که یکی از این تکنیک ها ارزش پیشنهادی است، ارزش پیشنهادی قول یا وعده ای است که شما به مشتری می دهید که مشتری با آن وعده احساس رضایت و سود آوری می کند و ترغیب میشود به جای خرید از دیگران از شما خرید کند.
قطعا با رعایت اصول ذکر شده در حوزه بازار و فروش در بازار پس از مدتی صبر و همچنین تقویت دائم موارد ذکر شده، کسب وکار شما به سمت میلیاردی پیش خواهد رفت که اهمیت ویژه مدیریت جهت عدم توقف پیشرفت بیش از پیش نمایان خواهد شد.
به طور کلی را ه اندازی هر کسب و کار را میتوان بر 3 پایه معرفی نمود:
1- روحیه کار آفرینی
2- تخصص
3- مدیریت
زمانی مدیریت و اهمیت آن بیش از پیش نمایان می شود که کسب وکاری رشد حداقلی را داشته باشد،اگر مدیریت صحیح نشود آن کسب و کار متوقف یا ضعیف تر خواهد شد.
3-یک مدیر با چه روش هایی و چگونه رشد یک فروش میلیاردی را حفظ می کند:
یک مدیر توانمند فروش با حفظ ارزش های گذشته در اندازه بزرگتر،آموزش و رشد زیر مجموعه دائما مسیر حرکت را کنترل می کند و کسب و کار میلیاردی را روز به روز تقویت می کند. در این بخش به مهم ترین عملکرد های یک مدیر می پردازیم.
1-ایجاد محیطی صمیمانه با یک فرهنگ غنی سازمانی در حوزه فروش:
یک مدیر فروش توانمند با ایجاد یک محیطی با اصالت و همچنین با فرهنگی منحصر به فرد هم برای کارکنان حرفه ای محیطی را فراهم می نماید و هم میتواند با این روش مشتری های درجه یک و شاخص را به سمت مجموعه خود سوق دهد به طوری که هم پرسنل و هم مشتری به یک مجموعه تخصصی با رویکرد اجتماعی و اقتصادی نگاه کنند، اگر صرفا کارکنان و مشتری فعالیت کاری را در راستای سود رسانی به عده ای خاص دیدند قطعا آن سازمان سرعت رشد خیلی کمی خواهد داشت، پس در اینجا یک مدیر فروش فوق العاده فرهنگی با رویکرد منافع جمعی تدوین خواهد نمود.
2-ایجاد ساختاری سهل برای عملکرد پرسنل و ارائه خدمات بهتر به مشتری:
یک مدیر فروش خوب می داند که پس از گذشت زمان و افزایش فروش با روش های سنتی مدیریت بسیار سخت خواهد شد و برای خدمات بهتر، گزارش های جامع تر نیاز به یک سیستم برای سهولت کار خواهد بود که آن سیستم بر اساس شرایط کاری ما طراحی خواهد شد و در نهایت رضایت پرسنل و مشتری را در بر خواهد داشت و به رشد روز افزون سازمان نیز کمک خواهدکرد.
3- آموزش بدون وقفه پرسنل فروش جهت ارائه خدمات بهتر و افزایش فروش:
یک مدیر فروش خوب می داند با رعایت اصول مدیریتی سیستم دائما در حال رشد است و می باید جهت فروش بیشتر و به روز بودن در حوزه فروش امر آموزش خود وپرسنل را جدی بگیرد تا ساختار سازمانی دائما در اوج قله های کسب وکار خود باشد.
4-را اندازی سامانه 24 ساعته و دریافت بازخورد ها از مشتری و پاسخگویی:
یک مدیر خوب می داند که باید با مشتری های خود ارتباط راحت و ساختاری داشته باشد تا بتواند هرچه بهتر وبیشتر سیستم خود را کنترل و آن را ارتقاء دهد و رضایت مشتریان را جلب نماید.
5- جذب افراد توانمند و علاقه مند به حوزه فروش:
همانطور که می دانیم قدرت هر سازمان و ساختاری هم راستا با قدرت مدیریت و پرسنل آن سازمان است لذا یک مدیر موفق دائما به دنبال افراد تیز هوش ، با استعداد و پر تلاش در حوزه فروش خواهد بود، شاید این افراد حقوق بالاتری دریافت کنند اما در ازاء آن دریافتی قطعا سازمان را رشد خواهند داد.
6- ارتقاء دائم سازمان و توسعه متداول در حوزه محصول،ارائه خدمات، نیروی انسانی و در نهایت ابهت سازمان فروش:
در نهایت یک مدیر خوب در هر حال به دنبال ارتقاء سطح کیفی خدمات، سود دهی، خدمات بهتر و رشد ثانیه ای سازمان فروش خود خواهد بود و همچنین با رعایت موارد ذکر شده و وجود افراد قدرتمند در آن سازمان قطعا آن سازمان جایگاه اقتصادی، جایگاه اجتماعی و حتی فرهنگی در هر جامعه ای پیدا خواهد نمود.
امیدوارم بتوانم روزی آن طور که میخواهم و رضایت خداوند در آن است برای جامعه خود اثر بخش باشم.
سروش پرچمی برجوئی راکی فروردین 1401